Loading...
 

GDPR Adatkezelési Tájékoztató


A Manómed Kft. mindent megtesz azért, hogy Ön biztos lehessen személyes adatainak védelmében.
Ebből a tájékoztatóból megismerhető, hogy milyen információkat gyűjt, kezel és tárol a Manómed Kft., amikor valaki szolgáltatásait vagy termékeit használja. Az információk tartalmazhatnak olyan adatokat, melyeket AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) (GDPR 2016.) (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=CELEX:32016R0679&from=HU) és a (2018.-ban módosítandó) információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (infotv.) szabályoz.
Ez a tájékoztató leírja, hogy miként kezeljük az Ön adatait, amikor Ön igénybe veszi szolgáltatásainkat, kapcsolatba lép velünk, vagy mi vesszük fel Önnel a kapcsolatot. Ezen felül további részleteket tartalmaz adatvédelmi szempontból azokra az esetekre, amikor Ön belép és használja weboldalunkat (például html sütikre (cookie) vonatkozóan) vagy egyéb online jelenlétünket (például Facebook vagy Twitter). Html sütikkel kapcsolatban ez a tájékoztató leírja, hogy milyen sütiket használunk, s hogy ezeket miként lehet kikapcsolni.
Az Manómed Kft. és munkatársai a személyes adatok védelméről szóló összes törvényt – beleértve az infotv.-t és a GDPR 2016.-t - betartva használnak fel információkat.
Ezen szabályoknak megfelelően az Manómed Kft. adatkezelőnek és bizonyos nyújtott szolgáltatások eseteiben adatfeldolgozónak minősül.
Amikor harmadik fél férne hozzá az Ön adataihoz, akkor értesítjük Önt, hogy adatkezelőként vagy adatfeldolgozóként teszik-e ezt, hogy kik ők és hogy mit tesznek az Ön adataival, illetve hogy mi miért adjuk nekik tovább az adatokat.
Adatkezelési incidens (harmadik fél jogosulatlan hozzáférése az Ön személyes adataihoz) esetén, az incidensről értesítjük Önt amennyiben Ön érintett, s egyben a Nemzeti Információs és Adatvédelmi Hatóságot is kivizsgálás céljából.
Kérjük szépen, ha felmerülne e tájékoztató elolvasása és értelmezése után kérdes, legyen szíves felvenni a kapcsolatot Dr. Czok Melindával! Amennyiben nem lenne elégedett a kapott válaszokkal, legyen szíves vegye fel a kapcsolatot a Nemzeti Információs és Adatvédelmi Hatósággal (http://naih.hu)!

1. Miért kezeljük az Ön személyes adatait?

Azért kezeljük az Ön személyes adatait, hogy:

  • Tudhassuk Ön kicsoda, kommunikálhassunk Önnel személyhez szóló módon. Alapja jogos érdek.
  • Termékeket és szolgáltatásokat adhassunk Önnek. Alapja az Önnel kötött szerződés.
  • Számlázás és fizetés esetén. Alapja az Önnel kötött szerződés.
  • Azonosítsuk Önt, hogy biztosak lehessünk, hogy valóban a kívánt személlyel állunk kapcsolatban, és nem valaki mással. Alapja jogos érdek.
  • Tájékoztassuk Önt, ha valami gond vagy egyéb változás van az általunk átadott termékkel vagy nyújtott szolgáltatással. Alapja jogos érdek.
  • Javítsuk a szolgáltatásainkkal kapcsolatos élményét, különösen a weboldalunk látogatása során. Alapja jogos érdek.
  • Ajánlatokról és akciókról tájékoztathassuk Önt. Alapja az Ön kifejezett beleegyező nyilatkozata.
  • Hasznos és releváns weboldalt biztosíthassunk Önnek. Alapja jogos érdek.
  • Munkakör betöltéséhez és munkaköri feladatok teljesítéséhez, amennyiben Ön a cégünk tagja.

2. Milyen személyes adatokat kezelünk, és mikor gyűjtjük ezeket?

Termékek és szolgáltatások értékesítése érdekében a következő adatokat kezeljük:

  • Az Ön neve
  • Az Ön elérhetősége: például lakcíme, telefonszáma, elektronikus elérhetősége, például az email címe. Kapcsolatot teremthetünk Twitteren vagy Facebookon vagy egyéb módon is, ilyenkor tudnunk kell az Ön Facebook vagy Twitter azonosítóját, felhasználónevét.
  • Számlázási és fizetési, bankszámla adatait.
  • Részleteket arról, hogy Ön miként lép a weboldalunkkal vagy nyújtott szolgáltatásainkkal kapcsolatba, például, hogy Ön milyen IP címről és böngészővel hívja fel a weboldalunkat.
  • Munkavállalóinkról az önéletrajzukat, bérszámfejtési adatainkat, tevékenység és teljesítmény adatokat.

Ezeket az adatokat egyenesen Öntől gyűjtjük.

A honlapunkon a html sütiket kizárólag weboldalunk által nyújtott online élmény javítására használjuk, nem azért, hogy Önt vagy másokat ezen adatokból kiindulva azonosítsuk (l. lejjebb a részleteket a cookie-kal kapcsolatban). Hasonlóan naplózzuk minden weboldalunkat meglátogató webkliens és felhasználó IP címét, ismét nem azért, hogy valakiről személyes profilt készítsünk, hanem hogy biztosítsuk, hogy weboldalunk hasznos és releváns információkat nyújt látogatóinak.

3. Miként használjuk fel a begyüjtött adatokat?

Az Önről rendelkezésünkre álló adatokat a következő módon használjuk fel:

  • Találkozó és időpontegyeztetés céljából használjuk az Ön nevét és elérhetőségét, például e-mail vagy postai címét, telefonszámát.
  • A rendes szolgáltatásaink biztosításához felhasználjuk az Ön nevét vásárlásainak és megrendeléseinek adatait.
  • Számlázó programunkkat használva papír alapú számlákat állítunk ki, melyen feltüntetjük nevét és elérhetőségét (címet, telefonszámot).
  • A számla banki átutalás formájában teljesítésekor Ön a bankunkon keresztül megadja nekünk bankszámlaszámát. Banki kivonatot tárolunk és továbbítjuk a könyvelőnknek.
  • Amikor egy terméket az Ön nevére garanciális ügyintézés céljából regisztrálunk, akkor felhasználjuk az Ön nevét, email és postai címét.
  • Amikor számlázunk Önnek a papír alapú számlát a postai szolgáltatón keresztül az Ön nevét és elérhetőségét a borítékon feltüntetve küldjük ki.
  • Ha Ön email postafiókját használja a szerverünkön naplózzuk az Ön IP címét levelek letöltésekor. Ha Ön email leveleket küld vagy fogad a szerverünkön keresztül, akkor az Ön és partnere email címét is.
  • Weboldalunk használhatóságának javítása érdekében, hogy Ön jobban megtalálhatja a releváns információkat.

4. Hol tároljuk az adatokat?

Adatokat a következő helyeken tárolunk. Bankkártya adatokat soha nem kérünk be és nem is tárolunk, ha valahol lenne kártyás fizetési szolgáltatásunk (ami jelenleg nincs), akkor ezek az adatok egyenesen a fizetési szolgáltatón keresztül mennek, minket kikerülve, csak a fizetés tényéről szóló visszaigazolás érkezik hozzánk az Ön nevével és a vásárolt termékek és szolgáltatások nevével.

5. Mennyi ideig tároljuk az Ön adatait?

Papír alapú számlákat legfeljebb 5 évig tárolunk: a másodpéldány a könyvelőnél van, egy harmadpéldányt az iratőrzési helyen tárolunk.
A könyvelőnk az adatvédelmi előírásoknak megfelelően kezeli az adatokat, harmadik személyeknek nem adja ezeket tovább, és a könyvelési adatokkal együtt visszsajuttatja hozzánk évenként.
Számlázóprogramunk elektronikus adatbázisában törvényi előírásoknak megfelelően tároljuk az Ön adatait.
Garanciális teljesítések esetén a törvényileg meghatározott garanciaidő lejártáig tároljuk az Ön adatait.
Szervereink logfájljai és adatbázis mentéseit 3 évig tároljuk.
A tárolási idő lejárta után papírmegsemmisítőt használva kerülnek szemétbe a papirok.
Elektronikus adatokat többszörös felülírással törlünk.
Hibás adathordozókat technikailag megsemmisítünk mielött elektronikus hulladék gyüjtőnek továbbadjuk.
Munkatársaink bérszámfejtési adatait a nyudíjszámítás érdekében törvényi előírásnak megfelelően 20 évig tárolunk.

6. Kinek adjuk tovább az Ön adatait?

Törvényi kötelezettség vagy előírás alapján Önnek és harmadik személynek. Elektronikus küldés esetén titkosított csatornán keresztül küldünk adatokat.
A könyvelőnk magyarországi illetőségű, az adatok Magyarországon belül maradnak, adatvédelmi előírásoknak megfelelően kezeli és tárolja az adatokat.
Bankunk Magyarország területén nyújt szolgáltatásokat, adatvédelmi előírásoknak megfelelően kezeli és tárolja az adatokat

7. Hogyan ismerhetem meg az adatokat, amelyek rendelkezésükre állnak?

Kérjük szépen vegye fel a kapcsolatot Dr. Czok Melindával kérésével (l. 1. pont utolsó bekezdés)!

8. Mi van akkor, ha hibás a rólam tárolt adat vagy szeretném, hogy törölve lenne a rendszerből?

Kérjük szépen vegye fel a kapcsolatot Dr. Czok Melindával a változtatási vagy törlési igénnyel (l. 1. pont utolsó bekezdés)!

10. Küldenek-e nekem emaileket vagy szöveges üzeneteket?

Általában nem, kivéve ha szolgáltatásaink igénybevételével kapcsolatban lényeges technikai vagy jogi változásokat tervezünk bevezetni vagy vezetünk be.
Egyéb marketing és reklám jellegű üzeneteket csak kifejezett jóváhagyás alapján küldünk.

11. Hogyan lehet leiratkozni az email vagy szöveges üzenetek listájáról?

Marketing és reklám jellegű üzenetekről az üzenetben található leiratkozási instrukciók követésével lehet. A leiratkozás tényét a személyes adataihoz kapcsolódóan rögzítjük.